VK8A0624У середу, 11 листопада, в рамках циклу зустрічей випускників з відомими особистостями з ініціативи Асоціації випускників НаУКМА співзасновник «Нової Пошти» В’ячеслав Климов поділився секретами успішного стартапу.

«Що ми маємо навчитися від пана В’ячеслава – це цінувати час», – зазначає у вступі-презентації гостя Віталій Шапошніков, президент Асоціації випускників НаУКМА. І справді, судячи з кількості відділень та значимості для українців (у сер. – 8 млн. відправлень на місяць!) й не скажеш, що «Нова Пошта» була заснована лише у 2001 р.

Після «народження» компанія цілих 3 роки «загартовувалась», 4 – проходила «бурхливе зростання», ще 4 – «структурування». І лише на 2016-2020рр. В’ячеслав Климов прогнозує період розвитку.

«Нова Пошта» створювалась із стартовим капіталом у 7000 доларів, які пан Климов з партнером (однокурсником і найкращим другом) позичили у родичів, та без необхідної бізнес-освіти. Але було дещо інше і значно важливіше: «Був авантюризм, було бажання щось створити і було дуже інтуїтивно правильне рішення: давайте знайдемо якусь проблему у клієнта і будемо намагатися цю проблему вирішити».

Надати людям те, чого вони потребують – такий нехитрий рецепт успішного стартапу.  «2001 року експрес-доставкою в Україні були провідники, VK8A0648рейсові автобуси та маршрутки», – згадує пан . Після виходу на ринок послуг «Нової Пошти» ситуація неабияк змінилася. Навряд чи знайдеться людина, яка не користувалася послугами цієї компанії хоча б раз або принаймні не має знайомих з таким досвідом. Постійне збільшення кількості відділень по всій Україні лише підтверджує тенденцію до зростання значимості цієї компанії для користувачів.

Але спершу був перший клієнт, який прийшов лише через 3 тижні після відкриття. Саме з першим клієнтом, за словами пана В’ячеслава, і приходить успіх. Якщо хоча б одна людина повірила тобі й готова заплатити за послуги, які ти пропонуєш, бізнес пройшов своє перше випробування.

«Успіх не в знаннях, успіх у наполегливості, успіх у тому, що треба щось робити. Взагалі, – ділиться «секретами» успіху пан В’ячеслав, – переможцем стає той, хто після дискусії, після мозкового штурму, балачок на кухні, на дачі за столом, бере олівець чи ноутбук і починає писати бізнес-план, і тоді йде реєструвати підприємство. Знання можна купити. Можна придбати після, але першим кроком має стати цей олівець і листок, на якому ти починаєш писати».

За першим успіхом, який треба стоїчно досягнути чекають нові бар’єри (а за ними, відповідно, нові успіхи). Успішно запустити компанію на ринок – ще не VK8A0619означає зробити добру компанію. Утримати її високу позицію – найголовніше завдання.

Усвідомлення того, що ключ до успіху – якісний сервіс, прийшло до засновників «Нової Пошти» не відразу. Та з часом вони зрозуміли, що в їхній фокус назавжди має стати сервіс, а не доставка. Сервіс – це коли клієнт приходить за 5 хв. до закриття, а його посилку приймають, коли персонал привітно посміхається, а відправлення приходять вчасно. У цьому й полягає перевага компанії.

Крім того, «Нова Пошта» має гуманітарні проекти, займається благодійністю: 300 українських волонтерських організацій (від таких великих і відомих, як «Крила Фенікса» чи «Повертайся живим», до найменших індивідуальних ініціатив) можуть безкоштовно й швидко надсилати свої відправлення, у тому числі на Схід. Коли через державні установи бронежилет йде 3 тижні , через «Нову пошту» – за добу. «Якщо ми врятували принаймні одне солдатське життя – цей проект вже окупився», – каже пан В’ячеслав.

VK8A0657У найближчому майбутньому компанія збирається розширити свою мережу і виходити на міжнародний ринок. У планах компанії – стати найбільшим
оператором з express-доставки у пострадянських країнах.

Окрім досвіду й перспектив «Нової Пошти», запитували і про особисте – мрії: «Щаслива родина, здоров’я – у мене немає матеріальних мрій». Зараз справою свого життя вважає «Нову Пошту». У майбутньому є думка створити бізнес-школу, яка буде відрізнятися від усіх інших в Україні.  Але як
справжня ділова людина, пан В’ячеслав завершив свою розповідь так: «Я не дуже люблю мріяти – люблю дійти до якоїсь цілі. Тиждень полежу на пляжі, мені стане нудно – і буду думати про наступний проект».

Наостанок декілька порад майбутнім засновникам стартапів від В’ячеслава Климова:

  • Для того, щоб вижити, треба йти проти течії.
  • Бери і роби – це початок.
  • Самокритика в нас присутня кожного дня. Це рецепт нашого успіху.
  • Існує дві альтернативи: захоплювати частину ринку, якої не було, чи будувати системну компанію. Я обираю перше.
  • Поразка в стартапі буває ціннішою, аніж час, який ви витратили на опрацювання плану.
  • Франшиза – шикарний інструмент для отримання першого досвіду.
  • Відкрию секрет – найголовніший документ в компанії – це Статут. Його треба дуже ретельно продумувати і прописувати. Особливо, коли маєте співзасновників.
  • Немає більше ніякого рецепту, окрім продавати. Старт починається, коли починається перше замовлення.

Фотоальбом заходу дивіться тут.

Матеріал підготували стажисти напряму “Комунікації з випускниками НаУКМА”

Орися Грудка та Анна Сєдая

Фото – Юрія Паніна

0 Comments

Leave a reply

Форма контакту

Напишіть нам...

Sending

Асоціація випускників НаУКМА

Log in with your credentials

Forgot your details?